Replik i DN Debatt: Större problem att utbildningar inte fokuserar på hållbarhet

Till min stora glädje skrev mina kollegor Ola Leifler och Cecilia Enberg (m fl) en replik på det debattinlägg som publicerats i DN 18 forskare: Universiteten måste själva börja klimatomställningen. Titeln på deras svar är Större problem att utbildningar inte fokuserar på hållbarhet. Ta gärna del av det och läs vad andra lärosäten skrivit. Slutrepliken är publicerad, men debatten behöver fortsätta. 2030 är inte alltför långt bort, och det är en högaktuell fråga för dagens elever (morgondagens studenter).

Och när jag nu ändå har er på tråden – ta del av vad de Globala målen för 2030 innebär, och fundera över hur en kan arbeta för att uppnå dessa inom högre utbildning.