Snörusk!

Utanför fönstret vräker det ner snö och det kommer enligt väderprognoser att fortsätta att göra det ett tag. Snön har slagit hårt mot funktionerna i Sverige – ÖstgötaTrafiken meddelar “På grund av det rådande väderläget kör tätortstrafiken i Norrköping, Linköping och Motala nu tidtabellslöst.“, och inte ens Arlandas hemsida kan riktigt stå emot:

Det är med andra ord en lämplig dag att skippa att försöka ta sig till universitetet, och istället satsa på lite kompetensutveckling inom IKT hemifrån! 🙂

För dig som läser till pedagog och vill veta mer om interaktiva tavlor kan vi varmt rekommendera Engage Students in Interactive Whiteboard Activities.

Är du nyfiken på eye-tracking? Här är ett exempel på vad man kan göra med en mobil eye-tracker – man kan hänga den på Ronaldo!

Som en liten tröst kan nämnas att det faktiskt arbetas med olika lösningar för att hålla vägar snöfria på ett bättre sätt i framtiden. Här är ett exempel: Snow-melting road technology in the works!